Allmänna villkor

Garantier och kvalitet

Kvalitet A:

-För delar under 10.000mil gäller garantin i 6 månader eller 500mil, vilket som först uppnås.

-För delar över 10.000mil gäller garantin i 2 månader.

Kvalitet A*:

-Endast funktionsgaranti (Ej arbete).

Innebär att delen kan behöva kompletteras/repareras enligt tillverkarens rekommendationer.

Kvalitet M:

-Ingen garanti

—————————————————————————————————————————————————————————-

Specialbeställda delar såsom kaross (kapning) eller via andra önskemål gäller inga garantier, öppet köp eller retur.

Vid reklamationer är det viktigt att kontakta oss via Mail innan vidare åtgärd eller undersökning av felet som innebär att man måste öppna upp delar, skruvar eller liknande. Gör man detta på egen hand utan säljarens godkännande gäller inte garantin längre. Oftast tar vi tillbaka delen för att kontrollera felet och konstatera vad som har orsakat detta och går vidare därifrån.

Viktigt vid retur/reklamation att delen skickas tillbaka i sin helhet på samma sätt som den mottagits. Om vissa delar är utbytta, saknas eller skadade godkänns inte returen och eventuella fraktkostnader m.m. kan tillkomma.

OBS: Garantier gäller så länge arbetet är gjort på en auktoriserad verkstad och enligt tillverkarens rekommendationer.

Viktigt att alltid kontakta säljaren innan en eventuell retur/reklamation. För fler frågor om garanti, retur eller reklamation kan ni kontakta oss direkt via Mail eller telefon.